onsdag 11 december 2013

Nu får det vara nog

Tittade på rapport i kväll och såg hur IKEA-personal från Kanada åkt hela vägen hit till Sverige med förhoppning att träffa IKEAS grundare Ingvar Kamprad. Men tror ni att de lyckats få till en audiens med denne? Nej, icke sa nicke! Istället fick kanadickerna nöja sig med att dela ut flygblad utanför IKEA-varuhus.

För mig visar detta hur lite makt facket faktiskt har i det verkliga livet. Därför har jag bestämt mig för att nu sluta betala min medlemsavgift till mitt fackförbund. Känns som att pengarna gör bättre nytta i min egen budget, rör sig trots allt ca 350 kr extra varje månad.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c4/Ingvar_Kamprad_Haparanda_June_2010.jpg/445px-Ingvar_Kamprad_Haparanda_June_2010.jpg
Ingvar verkar inte vara intresserad av att träffa fackrepresentanterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar